CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

- pErMaTa_aGaMa -





Ya Allah..
pimpinlah aku ke jalan yang benar...
serta jadikanlah aku wanita s0lehah..
aminn~ (^_^)

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Friday 21 October 2011

TEGUR DAKU..




Tegur daku, Jangan jadi anak yang derhaka, mak ayah jangan dilupakan, usah diluka hati dan perasaan orang lain. Mungkin ajal aku ESOK!
Tegur daku, Andai diriku terlupakan tuhan walaupun seketika, Dalam kelapangan masa dan kesibukan Dunia, Dalam kesenangan dan kesusahan Dunia. Mungkin ajal aku ESOK!
Tegur daku, Jika kembara ilmuku tidak digunakan sebaiknya. Belajar ilmu alam sebanyaknya sebelum pulang di medan sebenarnya. Mungkin ajal aku ESOK!
Tegur daku, Andai diriku melukakan hati, pernah sakitkan hati, sengaja atau tidak sengaja. langsung atau tidak langsung, pandang atau terlepas pandang. Mungkin ajal aku ESOK!
Tegur daku, Jika tutur kata mengguris hati. walau lidah tidak bertulang tp mampu tikam kawan sendiri. Ingatkan. Mungkin ajal aku ESOK!
Tegur daku, Jika membuang masa berYm & chat dan sebagainya, mungkin ia mampu melalaikan diri dari mengigati Tuhan. Mungkin ajal aku ESOK!
Tegur daku, Jika pernah berhutang segalanya , dan tuntutlah pada warisku jika aku tiada. Mungkin ajal aku ESOK!
Tegur daku, Jika banyak bercakap kosong, mungkin diganti dengan membaca Al-Quran dan bermunajat pada Tuhan. Mungkin ajal aku ESOK!

Mungkin ini teguran terakhir dari kalian. Mungkin juga peluang terakhir bagiku untuk berubah. Ya Allah, berikanlah diri ini kekuatan untuk mengapai syurgaMu. Redhailah aku untuk berada dibumi Mu ini untuk membawa bekalan kelak.Moga teguran dari kalian dapat membina diri ini menjadi insan yang sempurna..

~ SHARING IS CARING..(^_~) ~



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...